Tysk Bingo med Dyr

Bliv bedre til tyske dyrenavne med dette sjove spil. Spillet er udviklet til 5. klasse niveau. Hver gang man indlæser siden, får man et nyt bræt/spil. Læreren deler sin skærm, så alle kan se/høre hvilket dyr, der bliver talt om. Hvis man er så heldig, at man kan finde dyret på sit eget bræt, så klikker man på det. Når man har markeret alle 10 dyr råber man BINGO!

Jeg er
Elev
Lærer

Tysk undervisningsspil til 5. klasse

Dette spil er tysk dyrebingo. Eleverne får alle sammen en unik plade at spille med, når de indlæser siden. Der er i alt 47 dyr med i spillet, og hver plade har 10 dyr og 5 tomme felter. Hvis man har brug for en ledetråd, kan man holde musen over et af dyrerne, hvorefter man kan se dyrets navn på tysk.

Hvordan spiller man tysk bingo med dyr?

Der er selvfølgelig lidt forskel, afhængigt af om man er lærer eller elev. Men du kan læse reglerne herunder.

For eleverne

Når du indlæser siden, bliver du tildelt en tilfældig plade. Pladen indeholder 10 tilfældige dyr ud af i alt 47 dyr. Hvis du holder musen over et af dyrene, så får du en ledetråd. Her kan du nemlig se hvad dyret hedder på tysk. Når læreren råber et dyr højt, så er det din opgave, at finde dyret på din plade. Hvis du kan finde dyret, skal du klikke på det. Når man klikker på et dyr, så bliver den grøn, og du vil fremover hele tiden kunne se hvad dyrets tyske navn er. Hvis du har lavet en fejl, og er kommet til at klikke på et dyr, der ikke er blevet råbt op, kan du bare klikke en gang mere, så bliver den slået fra igen. Når alle dine dyr er grønne, skal du råbe BINGO!

For læreren/underviseren

Alle elever skal gå ind på denne side, og det samme skal underviseren. Underviseren skal så klikke på 'Jeg er Lærer'. Herfra kan læreren enten vise sin skærm, så alle eleverne kan se hvilket dyr de skal kigge efter, ellers kan man råbe navnet højt. Det er også herfra læreren kan gå frem og tilbage mellem dyrene - alternativt vises alle dyrene som allerede er blevet råbt op ude til højre. Hvis en elev råber bingo, kan læreren bede dem sige alle dyrenavnene højt, og så kan læreren krydse dem af en efter en, i listen ude til højre. Hvis der er 10 matches, er der bingo. Hver gang du genindelæser siden, bliver alle 47 dyr blandet. Så er der en ny rækkefølge til næste spil. Hvis i vil spille flere spil i undervisningen, så skal eleverne også genindlæse siden, når et spil starter. På den måde får alle en ny plade.